Search for content, post, videos

Reci mi šta gledaš i reći ću ti za koga ćeš glasati

reci mi sta gledas i reci cu ti za koga ces glasati

Od svih događaja na srpskoj političkoj sceni nijedan ne zaokupi narod kao izbori. Čak i sad, kada se u Skupštini glasalo za usvajanje jedne od najvažnijih stavki, a to je budžet za narednu 2018. godinu, Srbima se beogradski izbori čine mnogo važnijima. Iako su najavljeni za april 2018. godine, pitanje Za koga ćeš glasati se virusno širi masom.

Nedavno su predstavljeni rezultati jednog ispitivanja gde je cilj bio saznati kako se građani Srbije informišu o društveno-političko-ekonomskim temama i na osnovu čega formiraju svoje mišljenje o istima.

Istraživanje koje je sprovela Nova srpska politička misao pokazuje da je 55% ispitanika odgovorilo da se informiše putem televizije. Na drugom mestu su portali i društvene mreže, koje 31% ispitanika navodi kao način informisanja. Štampani mediji su izvor informacija za svega 6,6% građana. Oko 7% ispitanih je izjavio da se ne informiše uopšte.

“Naša iluzija je da imamo samosvesne građane koji su informisani i biraju šta će da gledaju. U stvari, kod nas ono što ljudi gledaju utiče na ono što misle, a ne obrnuto”, ocenio je Đorđe Vukadinović.

reci mi sta gledas i reci cu ti za koga ces glasati

reci mi sta gledas i reci cu ti za koga ces glasati

Izvor informacije u velikoj meri utiče na formiranje stavova kod građana, pokazalo je to istraživanje. Tako se prema programu koji neko prati može reći i kojoj političkoj struji je naklonjen i za koga će glasati.

Postoji državni projekat ispiranja mozga, kaže Gordana Suša, i ako predsednik države, na televiziji Pink, u kampanji dobije sate, a njegov najveći oponent dobije 20 minuta, onda je to strašno. Zaista više nema smisla ni postavljati pitanje o slobodi medija, dodala je ona.

Kada bi građani imali malo razuđeniju ponudu, pre svega na javnom servisu, drugačije bi mislili.

Suša je ocenila da je suština da na samosvesne građane mediji ne mogu tako da utiču, jer oni proveravaju informacije iz više izvora.

Ali većina građana nije takva. Njima su namenjeni programi koji ne talasaju ili su bastioni vlasti i perfidno ih navode za koga će glasati.

“U tome je tragična uloga REM-a. Kada bismo imali tačne podatke o uticaju političkih partija na pojedine programe kao i koja je zastupljenost ljudi koji vrše javne funkcije, bila bi drugačija situacija.”

Ona je dodala da zato nije slučajno što se traži da izveštaji REM-a uđu kao zakonska obaveza i budu validni za izbornu komisiju.

Vukadinović precizira da rezultati istraživanja pokazuju da oni koji traže informacije uglavnom odlaze na internet. U novembru je građanima postavljeno i pitanje: da li postoji medij koji objektivno informiše i koji je to medij.

41 % ispitanih je reklo da ne postoji objektivan medij u Srbiji.

Izvor: n1info