Search for content, post, videos

Benefiti koje donosi SEO optimizacija

Gotovo da ne postoji osoba koja u današnje vreme nije čula za termin SEO optimizacija. Međutim, ukoliko postavite pitanje sta je SEO, odgovor je toliko kompleksan i važan da ga ne možemo staviti u jednu rečenicu, a da ne izostavimo neki bitan segment. Za početak ćemo reći da je sajt koji nije SEO optimizovan, sa svim onim što ima da ponudi ili kaže, gotovo nevidljiv za korisnike, 

Šta je SEO i zbog čega je toliko bitan?

Pojednostavljeno rečeno, SEO optimizacija predstavlja niz postupaka koji će obezbediti određenom web sajtu dobar plasman na internet pretraživačima. Potreba za ovim javila se usled prakse korisnika da prilikom pretrage retko kad posete i drugu stranu, pre nego što ukucaju novi upit. Zbog toga je Google razvio sistem koristeći više od 200 algoritama uz pomoć kojih rangira sajtove i na osnovu toga im dodeljuje mesta na svojoj pretrazi. Ukoliko vaš sajt nije SEO optimizovan, on će se naći na nekoj od udaljenih strana pretrage, što ga čini nedostupnim, pa i beskorisnim, ma kojom temom da se bavi i ma kakve usluge da pruža. Zbog toga danas SEO usluge predstavljaju sastavni deo izrade web sajtova.

Ovom prilikom istaći ćemo nekoliko najvažnijih kriterijuma čijim ispunjavanjem će vaš sajt imati dobar plasman na pretragama.

Kvalitet kao prvi i najvažniji uslov

Prvo što će korisnik primetiti prilikom ulaska na vaš sajt jeste njegov dizajn i brzina učitavanja. Nešto što deluje jeftino i ne radi dobro odbiće svakog. Zato je potrebno  najveću pažnju obratiti na sam sadržaj web sajta. Pod tim se ne podrazumevaju samo tekstovi, već i fotografije, šeme, grafikoni, skice i sve ostalo što pruža više detalja o proizvodima i uslugama koje nudite. Što se tekstova tiče, oni bez izuzetka moraju biti autorski, zadovoljavajuće dužine, pružajući tačne i važne informacije. Prilikom opremanja web sajta sadržajem, nemojte zaboraviti to da je SEO optimizacija usmerena ka korisniku i da je njen cilj da rastumači i zadovolji želje i potrebe korisnika. S tim na umu, kreirajte sadržaj tako da odgovori željama i potrebama vaše ciljne grupe. 

Ne zaboravite takođe da ključne reči, koje su obavezni sastavni deo SEO optimizovanih tekstova, osmislite i kreirate onako kako bi ih korisnik ukucao prilikom pretrage. Povrh svega, teme kojima se bavite trebalo bi da budu aktuelne, tim pre iz razloga što Google voli aktuelnosti i jako ih dobro kotira. 

Dok smo kod kvaliteta treba istaći I to da Google rangira i kredibilitet tvorca web sajta, kao i njegovu verodostojnost i pouzdanost. Iz tog razloga je važno da tekstovi budu autorski, ali i da pružaju informacije koje će biti važne i relevantne korisnicima.

Dobra posećenost uz mrežu linkova

Pored rada na samom sajtu, gde je potrebno ispoštovati sve što smo već naveli, SEO usluge uključuju i rad na povezivanju sajta sa drugima, odnosno izgradnja mreže linkova na što više drugih sajtova koji će voditi vašem sajtu. Ova aktivnost ima za svrhu da vam obezbedi prisutnost, što veću posećenost, a potom i dominantnost na tržištu. I mreža linkova je nešto što Google rangira, tako da i ovo polje vodi boljem plasmanu prilikom pretrage.

SEO usluge su put do zadovoljnog korisnika

Na pitanje sta je SEO ne možemo odgovoriti ukoliko isključimo korisnika iz priče, budući da je on razlog za nastanak cele ideje. Tako poslednje unapređenje algoritma za Google pretragu ima za svrhu bolje, preciznije i kvalitetnije tumačenje namere korisnika prilikom pretrage. Danas se vaša namera prilikom pretrage ne tumači reč po reč, već se izvlači kontekst iz cele ukucane fraze, što se pokazalo kao najtačnije tumačenje namere korisnika. Ovaj algoritam je toliko usavršen, da se neretko odamo utisku da nam Google čita misli, a zapravo je reč o SEO optimizaciji koja je odradila vrhunski posao.

SEO optimizacija – cena nije dodatno pitanje

Kada je u pitanju SEO optimizacija, cena ove usluge danas predstavlja sastavni deo  izrade web sajta, jer su kompanije koje pružaju usluge izrade web sajta svesne činjenice da je sajt koji nije SEO optimizovan potpuno beskoristan. Međutim, situacija je drugačija u slučaju sajtova koji su ranije nastali i za koje nije urađena SEO optimizacija. Cena usluge koju ćete platiti u ovom slučaju razlikuje se u zavisnosti od kredibiliteta, iskustva i kvaliteta kompanije koja će uraditi posao. 

Iako je SEO optimizacija gotovo neiscrpna tema, važno je shvatiti njenu suštinu i razlog zbog koga je neophodno svaki sajt kreirati u skladu sa tim. Ma šta da je razlog zbog koga želite da posedujete web sajt, važno je da budete prisutni, povezani, primećeni i konkurentni, što je, shvatili smo, nemoguće postići bez kvalitetno urađene SEO optimizacije. Zato odaberite kompaniju sa garancijom kvaliteta, koja će vam biti snažna podrška prilikom izgradnje imidža i dominacije na internet nebu.