Search for content, post, videos

Lični brending i koliki je njegov značaj

Nikada nisam bila jedna od onih koje se lako uklapaju. Uvek sam se, bez neke naročite namere sa moje strane, izdvajala od svojih vršnjaka. Što po ponašanju, što po intresovanjima. Vremenom sam se trudila da pratim neki svoj stil života, da napravim neke korake u obrazovanju i svojoj karijeri, u razvoju, ne bi li sebi izgradila nešto na šta ću biti ponosna. Da biste napravili nešto značajno u životu od koristi će vam biti lični brending Saznajte kako vam on može pomoći i koliko je u današnjem vremenu zapravo neophodan.

 

Šta je lični brending?

Iako reči brend, brendiranje i brending obično vezujemo za robu široke potrošnje ili modnu industriju, one zapravo vuku koren iz stočarstva. Stoka se žigosala specijalnim žigovima, koji su se razlikovali u zavisnosti o kom stočaru se radi, da bi se razlikovala međusobno i da ne bi došlo do mešanja. Vremenom su ovaj pojam počele da koriste i gore pomenute, ali i mnoge druge industrije.

U tom poslovnom smislu brend i brendiranje su zapravo vrsta nematerijalne imovine koju ima neki proizvođač ili pružaoc usluga, a koja obuhvata poslovno ime pod kojim on posluje, pojedinačno ime nekog proizvoda ili linije proizvoda, kompanijske boje i slogani, i uopšte vrednost koju on ima za potrošače ili korisnike. Zapravo, brend postaje način života. Pravi primeri za to su recimo Louis Vuitton i Coca Cola.

Kada govorimo o ličnom brendingu, tada mislimo na odlike jedne ličnosti koje je izdvajaju iz mase. Kreće se od imena neke osobe, koje obično predstavlja oznaku brenda i prvi je vid distinkcije od drugih. Lični brend se obično vezuje za zanimanje neke osobe, odnosno za poslovnu imperiju koju je ona stvorila sama. Međutim, to ne mora biti tako. Ne morate biti veliki da biste bili posebni i da bi vas drugi prepoznali.

Kako se gradi lični brend

Kao i kad su u pitanju proizvod ili usluga, i lični brend se gradi napornim radom. Treba početi od plana i penjati se malim, ali sigurnim koracima. Da bi ljudi znali za vas prvo moraju da čuju za vas. To ćete postići tako što ćete povećati vidljivost svog brenda. Odnosno, tako što ćete se izložiti pogledima bilo onlajn, bilo uživo – u zavisnosti od vašeg zanimanja i preferencija.

Lični brend morate graditi planski i on će rasti zajedno sa vama. Ono na šta uvek stavljam akcenat je lični razvoj, jer ne možete napredovati u poslu ili bilo kom aspektu života ukoliko ne ulažete u sebe. Tu mogu spadati razni tipovi formalnog i neformalnog obrazovanja (kursevi jezika, programiranja, razvoj mekih i tvrdih veština i slično).

Važna stavka u razvoju ličnog brendinga su upornost i rad u polju kojim se bavite. Bilo da ste pisac, bloger, računovođa ili manekenka, dozvolite da vaši rezultati govore umesto vas.

Kako da svi čuju za vas? Postoje 2 načina: onine i offline. Ako vaš posao, ili generalno brend, podrazumevaju onlajn medije, društvene mreže ili internet sveukupno, red je da se tamo i pokažete. Budite prisutni na socijalnim mrežama, jer koga nema na internetu, taj i ne postoji. Pravi alat za onlajn brendiranje je LinkedIn.

Ako govorimo o offline širenju vašeg brenda, uvek su dobri networking događaji, gde ćete imati priliku da se predstavite određenom broju ljudi.

Zašto je važno lično brendiranje?

Možda ćete pomisliti da vam lično brendiranje ne treba ukoliko ostvarujete rezultatate. To i nije baš tačno. Nekad život nije najpravedniji, pa iako se svaki trud isplati, u današnje vreme morate malo da poradite i na onome što drugi vide. Takođe, u zavisnosti od toga čime se bavite, nekad vam brend može služiti i kao portfolio.

Lični brending je usko povezan sa ličnim integritetom. Dakle, on ne samo što može da vam pomogne u poslu, već i u privatnom životu.

Zaključak

Htela bih da naglasim da lični brend nije važan samo za ljude koji se bave nekim biznisom. On je važan i za bilo koga koji želi da napreduje u bilo kojoj oblasti kojom se bavi, pa zato i imamo i različite vrste ličnog brendinga.

Napomena: da se razumemo, niti ja tvrdim ovde da imam lični brend, niti da sam stručnjak za građenje istog. Ja ovde samo delim svoj pogled na ovu tematiku. Hvala na čitanju.

Autor: Kristina Vuković

Izvor: According to Kristina